Villkor

Köpvillkor

En orderbekräftelse genereras automatiskt via e-post. Var därför noga med att ange en korrekt e-postadress. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år.

Vi tillämpar vinstmarginalbeskattning vid försäljning av begagnade varor och det är ingen ingen moms på secondhandvaror 

Leveranser

Om du valt betalning via swish, återkommer vi med lagersaldo, frakt och swishnummer. Vi skickar med Posten eller Schenker & DHL,  Spårbart!

Har du valt direkt betalning kommer du få återkoppling när din beställning levereras samt om någon vara ej kan levereras. Då det både finns en fysisk butik och web-shop kan det tyvärr vara så att varan du beställt är såld. Om din beställning betalats direkt, men ej kan levereras försöker vi hitta ett alternativ. Gör vi inte det betalas summan tillbaka via swish. 

När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka till mail malinshastshop@gmail.com

Ångerrätt och Öppet köp Nya Varor

Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av Ångerrätt/Öppet köp betalar kunden frakten. Ångerrätt och Öppet köp gäller inte då varor inte kan återlämnas i obrukat och oskadat skick. Om du har fått hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten. Kontakta oss så kommer vi överens om hur ersättning för returen ska betalas till dig.

Retur och byten Nya varor

För att vara säker på att din storlek passar kan du prova dina produkter hemma i lugn och ro eftersom du som privatperson eller företagare enligt lagen om konsumentskydd vid distansavtal (2000:274) har rätt att ångra ditt köp. Skulle du vilja returnera dina varor måste du inom sju (7) dagar meddela oss om du tänker utnyttja ångerrätten. Varan måste vara i ursprungsskick och varorna måste återsändas väl förpackade. Köparen står för returfrakt.

Använd valfritt fraktbolag. Packa som skrymmande brev eller paket. Det är viktigt att du bifogar ditt namn och adress samt vad du vill byta till eller vart du vill ha dina pengar återbetalda vid en eventuell retur.

Kontakta oss via mail malinshastshop@gmail.com Eventuella byten och återköp skickas till:

Malins Hästshop, Svenstorpsvägen 10, 44638 Älvängen

För reavaror eller second hand gäller ej öppet köp.

Återbetalning sker till ditt bankkonto eller via swish.

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post eller telefon inom en vecka.

FRAKT

Den korrekta fraktkostnaden för just din order, meddelar jag dig per mejl när jag packat din order.

Vid valet av betalning med Klarna går inte fraktkostnaden att justera. 

Faktura

Vid enskilda fall kan vi även fakturera kund med 15 dagar betalningsvillkor. Om ej inbetalning sker innan förfallodag kommer påminnelse skickas i sedvanlig ordning. Påminnelseavgift på 60:- kommer att debiteras. Om ej inbetalning sker innan ny förfallodag kommer ärendet lämnas över till inkassobolag där ytterligare avgifter läggs på för kunden. Vidare därefter skickas ärendet över till kronofogden. 


Ordern skall kunna betalas inom 2 arbetsdagar efter du mottagit mitt svarsmejl. Därefter makuleras ordern och ny order får läggas. Först till kvarn!  

Dina personuppgifter och hur vi hanterar dem (GDPR)

Med dina personuppgifter menar vi den data vi samlar in och sparar om dig och hur du använder våra tjänster som direkt eller indirekt identifierar dig. Dessa uppgifter använder vi för att tillhandahålla tjänster, ge dig en bättre upplevelse, förbättra tjänster och ge erbjudanden som passar just dina behov.

i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR)